We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 219.6 (+3.6 SEK) on 15-Nov-2018 17:29

Select region


Global site


Elke dag gaan miljoenen vrouwen, mannen en kinderen niet naar school of hun werk te gaan en nemen geen deel aan sociale activiteiten vanwege kwesties gerelateerd aan hygiëne en gezondheid. De zorgen of obstakels kunnen bijvoorbeeld komen door een gebrek aan schone toiletten of toegang tot hygiëneproducten, maar ook door culturele taboes of stigma’s. Voor veel mensen resulteert dit in uitsluiting van de maatschappij, en voor de maatschappij leidt het tot een verlies van economische waarde of tot verhoogde kosten. Hierdoor is er zowel een menselijke als een zakelijke kant aan het investeren in hygiëne en het verspreiden van kennis daarover.

Met Essity’s ‘Essentials Initiative’ voeren we een wereldwijde dialoog om bewustzijn te vergroten over het belang van hygiëne en gezondheid en het verband met welzijn. Twee integrale aspecten van het ‘Essentials Initiative’ zijn een wereldwijde enquête over hygiëne en gezondheid, en een rapport. Het rapport behandelt de economische waarde van het investeren in deze gebieden, het doorbreken van taboes en stigma, en innovatieve oplossingen voor de toekomst voor alle levensfases. De rapporten die tot nu toe zijn gemaakt worden opgesteld in samenwerking met de Water Supply and Sanitation Collaborative Council van de VN (WSSCC). De WSSCC is het belangrijkste VN-orgaan dat uitsluitend aan sanitaire en hygiëneproblemen werkt. In 2018 hebben we ons initiatief Hygiene Matters hernoemd tot het Essentials Initiative, om ook het gezondheidsaspect te benadrukken.

Kennis is de sleutel

saffron.jpg

Kennis is de sleutel tot verbeterde normen van hygiëne en gezondheid in de wereld, en het creëert ook zakelijke mogelijkheden. In 2017 bood Essity training in hygiëne en gezondheid aan meer dan 2,5 miljoen kinderen, vrouwen en mannen, ouders, familieleden en zorgverleners overal ter wereld.

Binnen het gebied van Vrouwelijke hygiëne omvat ons werk het voorlichten van tienermeisjes over menstruatie, waarbij we ervoor zorgen dat ze toegang krijgen tot verzorgingsproducten voor vrouwen en een wereld proberen te scheppen waarin menstruatie openlijk kan worden besproken. Essity heeft bijvoorbeeld schoolprogramma’s waarbij meisjes leren over de fysiologische en emotionele veranderingen die ze doormaken tijdens de puberteit, en waar het positieve verband tussen hygiëne, de juiste hygiëneproducten en welzijn worden aangetoond.

Ongeveer 4-8% van de wereldbevolking heeft te maken met incontinentie, wat neerkomt op ongeveer 400 miljoen mensen. Essity biedt oplossingen om te kunnen omgaan met incontinentie, en zet zich in om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen toegang krijgen tot de juiste zorg en een waardig bestaan. We zijn bijvoorbeeld betrokken bij het Global Forum on Incontinence (GFI), een toonaangevend internationaal forum voor voorlichting en discussies over incontinentiezorg, waar patiënten, zorgverleners en deskundigen, politici, regelgevers en andere belangengroepen van over de hele wereld kunnen samenkomen om ervaringen te delen of onderzoeksresultaten en oplossingen te bespreken. 

In Professional Hygiene maakt handhygiëne deel uit van ons voorlichtingsprogramma. We nemen deel aan de Private Organizations for Patient Safety (POPS), een initiatief dat ondersteund wordt door WHO, om de levens van patiënten te redden en medewerkers in de gezondheidszorg te beschermen. POPS bestaat uit bedrijven die samen informatie bieden en bewustzijn creëren over de juiste routines voor handhygiëne in de gezondheidszorg.

Positie in opkomende markten

Elke dag worden onze producten en oplossingen gebruikt door honderden miljoenen mensen van over de hele wereld. We willen doorgroeien en hygiëne- en gezondheidsproducten bieden die zijn afgestemd op de wensen van elke klant, en op die manier helpen om de standaarden voor hygiëne en gezondheid te verhogen in de markten waarin we werkzaam zijn. Het gebruik van hygiëne- en gezondheidsproducten ligt in opkomende markten lager dan in volwassen markten. Dankzij een hoger besteedbaar inkomen worden hygiëne en gezondheid voor meer mensen een prioriteit, en vermindering van armoede leidt tot meer gebruik van onze producten en oplossingen.