We’re using cookies to give you the best experience possible of Essity.com. Read more about the cookies we use and how to change your settings:

Essity B 236.5 (+1.1 SEK) on 17-Jan-2018 13:39

Select region


Global site


Grandmother_mother_baby_unloading_diapers_from_car_2.tif

Essity’s onderdeel Consumer Tissue omvat producten als toiletpapier, keukenrol, zakdoeken, gezichtsdoekjes, natte doekjes en servetten.

Essity is de op één na grootste leverancier van consumer tissue ter wereld. Essity’s onderdeel Consumer Tissue omvat producten als toiletpapier, keukenrol, zakdoeken, gezichtsdoekjes, natte doekjes en servetten. De producten worden verkocht onder de eigen merken van Essity, zoals Lotus, Regio, Tempo en Zewa, en onder de merken van de retailers.

Consumer Tissue heeft in 2016 ongeveer SEK 42 mld. aan omzet opgebracht, wat goed is voor 41% van Essity’s omzet in 2016. Aan het einde van 2016 werd voor Consumer Tissue op 46 locaties in 17 landen geproduceerd. 23 van de 46 locaties produceerden ook Professional Hygiëneproducten.

In Europa is Essity de marktleider binnen de markt van consumer tissue en heeft het bedrijf een marktaandeel dat ongeveer twee keer zo groot is als dat van de tweede speler. Essity heeft ook een sterke positie in verschillende opkomende markten, zoals Rusland en Colombia, waar Essity marktleider is, en in Mexico, waar Essity op nummer twee staat. Essity is het voornaamste bedrijf in China dankzij het meerderheidsbelang in Vinda. Producten die worden verkocht onder de eigen merken van Essity zijn goed voor ongeveer 64% van de omzet, en de overgebleven 36% wordt onder retailersmerken verkocht. Essity’s merkportfolio omvat vele sterke regionale en lokale merken. Tempo, Zewa en Lotus zijn de leidende merken in grote delen van Europa, terwijl Cushelle, Velvet en Plenty sterke merken zijn in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, en Edet het goed doet in de Scandinavische landen en Nederland. Tempo is de marktleider op het gebied van zakdoeken in Hongkong en Marokko. In Zuid-Amerika verkoop Essity producten onder de merken Familia en Favorita en het bedrijf bekleedt een sterke positie in opkomende markten zoals Colombia, Chili en Ecuador. In de Mexicaanse markt heeft Essity een sterke positie met het merk Regio. Vinda is het voornaamste merk in China.

Omzet 2016

SEK 41.560 miljoen 

Organische verkoopgroei 2016

+3%

Aangepaste EBITA-marge 2016

10,7%