We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 218.8 (-1.6 SEK) on 20-Nov-2018 12:59

Select region


Global site


Het gebruik van hygiëne- en gezondheidsproducten en -oplossingen wordt ondersteund door gunstige demografische trends. Volgens Essity vormen de volgende factoren de belangrijkste markttrends en -drijfveren voor de ontwikkeling van de markt van hygiëne en gezondheid:

  • Bevolkingsgroei
  • Verouderende bevolking
  • Toenemende verstedelijking
  • Toenemend besteedbaar inkomen en hogere levensstandaard
  • Toenemend bewustzijn van gezondheid en hygiëne
  • Toenemende prevalentie van chronische aandoeningen
  • Toegang tot gezondheidszorg
  • Veranderingen in het gedrag van klanten en consumenten.
 

Verschuivingen in wereldwijde demografische gegevens zoals bevolkingsgroei (met name vanwege een lager kindersterftecijfer en langere levensduur) en een hoger besteedbaar inkomen, wijzen erop dat de gunstige groei van de markten van persoonlijke hygiëne en tissue zal doorzetten.

Het effect van een hoger besteedbaar inkomen is dat meer mensen een groter belang hechten aan hygiëne en gezondheid, wanneer in de behoeften van voedsel en onderdak is voorzien. Daardoor wordt de vraag naar Essity’s producten hoger in opkomende markten. Er treedt ook groei op in de volwassen markten vanwege veranderingen in levensstijl en dankzij innovaties die zorgen voor meer gebruik van hygiëne- en gezondheidsproducten.