We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 284.1 (+4.9 SEK) on 18-Sep-2019 17:29

Select region


Global Site


baby_woman_greenhouse_grapes_diaper.jpg

Essity biedt open luiers en luierbroekjes voor baby’s, en producten zoals vochtige doekjes, shampoo, lotion en babyolie. Het bedrijf is de op drie na grootste speler ter wereld op dit gebied, en de op één na grootste in Europa.

Aanbod en marktpositie

Essity biedt open luiers en luierbroekjes, evenals babyverzorgingsproducten zoals vochtige doekjes, shampoo, lotion en babyolie. Essity is de op vier na grootste speler in het gebied en de op een na grootste in Europa. In Europa brengt Essity babyluiers op de markt onder het eigen merk Libero en Lotus, en onder de merken van retailers. Essity’s sterkste markt is de Scandinavische regio, waar het merk Libero de marktleider is. Voorbeelden van andere sterke regionale merken zijn Drypers in Zuidoost-Azië en Pequeñin in Zuid-Amerika.

Strategie

Essity zet zich in om zijn merkposities in zowel volwassen als opkomende markten te versterken en de winstgevendheid van Babyverzorging te verbeteren. De strategie is om de eerste of tweede positie vast te houden in de geselecteerde markten waarin we worden vertegenwoordigd. Voor Babyverzorging is het belangrijk om een hoogwaardig of zeer hoogwaardig aanbod te hebben om te kunnen blijven concurreren. Dankzij voortdurende innovatieve activiteiten ontwikkelen we ons klantaanbod voor het productassortiment van zowel ons eigen merk als de winkelmerken.
 
In 2017 lanceerde Essity onder het merk Lotus in Frankrijk een gloednieuwe hoogwaardige lijn, Lotus Baby Touch, met onder andere babyluiers en natte doekjes. De lancering van innovatieve producten versterkt de merken en marktposities in het segment Babyverzorging. Gedurende het jaar hebben we vijf innovaties gelanceerd, waaronder een nieuwe generatie van Libero Up&Go. In 2017 hebben we het hygiënebedrijf in India stopgezet, waarvan het grootste deel betrekking had op Babyverzorging. De reden hiervoor was dat winstgevendheid niet kon worden bereikt binnen een redelijk tijdsbestek.