We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 218.8 (-1.6 SEK) on 20-Nov-2018 12:59

Select region


Global site


IMG_6704.tif

Essity biedt open luiers en luierbroekjes voor baby’s, en producten zoals vochtige doekjes, shampoo, lotion en babyolie. Het bedrijf is de op drie na grootste speler ter wereld op dit gebied, en de op één na grootste in Europa.

In Europa brengt Essity babyluiers op de markt onder het eigen merk Libero en onder de merken van verkopers. Essity’s sterkste markt is de Scandinavische regio, waar het merk Libero de marktleider is. Voorbeelden andere sterke regionale merken zijn Drypers in Zuidoost-Azië en Pequeñin in Zuid-Amerika.

Strategie

Essity zet zich in om zijn merkposities in zowel volwassen als opkomende markten te versterken en de winstgevendheid van het productsegment Babyverzorging te verbeteren. De strategie is om de eerste of tweede positie vast te houden in de geselecteerde markten waarin Essity wordt vertegenwoordigd. Voor Babyverzorging is het voor Essity belangrijk om een hoogwaardig of zeer hoogwaardig aanbod te hebben om te kunnen blijven concurreren. Dankzij voortdurende innovatieve activiteiten ontwikkelt Essity het klantaanbod voor het productassortiment van zowel het eigen merk als de winkelmerken. In 2016 introduceerde het merk Libero een nieuw hoogwaardig aanbod: Libero Newborn en Libero Comfort. Als onderdeel van de inspanningen om zwakke marktposities met onvoldoende rendement aan te pakken, heeft Essity de bedrijfsactiviteiten voor babyluiers in Brazilië in 2015 stopgezet. Ook de tak Babyverzorging in Mexico is tijdens het vierde kwartaal van 2016 beëindigd. Daarnaast werd het hygiënebedrijf in India stopgezet tijdens het eerste kwartaal van 2017, waarvan het grootste deel betrekking had op Babyverzorging.