We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 217.9 (-2.5 SEK) on 20-Nov-2018 11:54

Select region


Global site


IMG_6482.tif

Essity biedt een breed assortiment aan incontinentieproducten onder het leidende, internationale merk TENA. Essity’s aanbod, waaronder zowel producten als diensten, biedt consumenten een betere kwaliteit van leven. Het zorgt voor lagere kosten voor institutionele klanten zoals verpleeghuizen.

Essity’s aanbod omvat ook een assortiment huidverzorgingsproducten, natte doekjes en washandjes. Via de oplossingen van TENA helpt Essity verpleeghuizen om de beste zorg te bieden door middel van procedures, analysemiddelen en training. De voordelen bestaan onder andere uit een verbeterd welzijn voor de zorgontvangers, een betere werkomgeving voor de verzorgers, minder grondstofverbruik en lagere algemene kosten. Essity is de wereldwijde marktleider op het gebied van incontinentieproducten, met een twee keer zo groot marktaandeel als dat van de tweede speler. Essity is de marktleider in Europa, Azië (met uitzondering van Japan) en Latijns-Amerika, en bekleedt de derde positie in Azië (met inbegrip van Japan).

Strategie

Essity zet activiteiten voorop die de leidende positie van TENA in de wereldmarkt versterken, door winstgevende groei aan te sturen en in een hoger tempo uit te breiden dan de markt. Deze groei zal worden bereikt door toenemende marktaandelen en marktpenetratie, en door het klantenaanbod uit te breiden door de verkoop te verhogen in segmenten zoals huidverzorging en vochtige doekjes. Innovatie-activiteiten zijn belangrijk, en hiervoor is het noodzakelijk om de klant en zijn wensen te begrijpen. Zo kunnen we onze producten en diensten voortdurend verbeteren en het aanbod verder ontwikkelen om te zorgen voor meer tevredenheid en merkloyaliteit.

In Noord-Amerika heeft Essity’s merk TENA voor meer uitdaging gezorgd en ligt de prioriteit meer bij het bereiken van voldoende winstgevendheid dan bij verkoopgroei. Er zijn maatregelen getroffen om de kosten te verlagen, niet-rendabele producten uit het assortiment te halen en ons op minder maar meer winstgevende producten te richten. In 2016 is bijvoorbeeld TENA Overnight Underwear geïntroduceerd in Noord-Amerika.

Aangezien er in veel delen van de wereld een sociaal taboe rust op incontinentie, vindt Essity het belangrijk om te zorgen voor meer begrip en aanvaarding om de levenskwaliteit van mensen die te maken hebben met incontinentie te verbeteren. Hiervoor doet Essity het volgende:

  • Essity zet zich actief in om de taboes over incontinentie te doorbreken en blijft investeren in hogere marktpenetratie door informatie te verstrekken en door middel van marketingactiviteiten, training en wereldwijde forums. Essity richt zich op informatie, advertenties en de ontwikkeling van discrete, comfortabele en effectieve producten die eenvoudig te gebruiken zijn, altijd met het oog op de voordelen voor klanten en consumenten.
  • Essity zet seminars en onderwijsprogramma’s op voor verpleegkundigen en professionele zorgverleners binnen de gezondheidszorg in verschillende landen.
  • Essity werkt samen met besluitvormers en overheden van verschillende landen om te helpen een duurzaam vergoedingssysteem op te zetten.