We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 284.1 (+4.9 SEK) on 18-Sep-2019 17:29

Select region


Global Site


Older_woman_washing_hands_in_bathroom__6.tif

Essity biedt een breed assortiment aan incontinentieproducten onder het leidende, internationale merk TENA. Essity’s aanbod, waaronder zowel producten als diensten, biedt consumenten een betere kwaliteit van leven. Het zorgt voor lagere kosten voor institutionele klanten zoals verpleeghuizen.

Aanbod en marktpositie

Essity biedt een breed assortiment aan incontinentieproducten onder het leidende, internationale merk TENA. TENA is een ‘miljardenmerk’, oftewel een merk met een jaaromzet van meer dan USD 1 miljard. Het aanbod van Essity, zowel producten als diensten, verbetert de levenskwaliteit van consumenten en verlaagt de kosten voor institutionele klanten zoals verpleeghuizen. Essity’s aanbod omvat ook een assortiment huidverzorgingsproducten, natte doekjes en washandjes. Via de oplossingen van TENA helpt Essity verpleeghuizen om de beste zorg te bieden door middel van procedures, analysemiddelen en training. De voordelen bestaan onder andere uit een verbeterd welzijn voor de zorgontvangers, een betere werkomgeving voor de verzorgers, minder grondstofverbruik en lagere algemene kosten. Essity is de wereldwijde marktleider op het gebied van incontinentieproducten, met een marktaandeel dat ongeveer twee keer zo groot is als dat van de tweede speler. Essity is de marktleider in Europa, Azië (met uitzondering van Japan) en Latijns-Amerika. In Noord-Amerika en Azië (met inbegrip van Japan) is Essity de op drie na grootste speler.

Strategie

Essity zet activiteiten voorop die de leidende positie van TENA in de wereldmarkt versterken, door winstgevende groei aan te sturen en in een hoger tempo uit te breiden dan de markt. Groei zal naar verwachting worden bereikt door toenemende marktaandelen en marktpenetratie, en door het klantenaanbod uit te breiden door de verkoop te verhogen in segmenten zoals huidverzorging en vochtige doekjes. Het is Essity’s strategie om de online verkoop van incontinentieproducten aan klanten te verhogen. De klanten hebben het voordeel van toegankelijke informatie over incontinentie en de mogelijkheid om eenvoudig en discreet incontinentieproducten te bestellen van een van Essity’s e-commercepartners of een van de 21 TENA-webshops wereldwijd. Innovatie-activiteiten zijn belangrijk, en hiervoor is het noodzakelijk om de klant en zijn wensen te begrijpen. Zo kunnen we onze producten en diensten voortdurend verbeteren en het aanbod verder ontwikkelen om te zorgen voor meer tevredenheid en merkloyaliteit.

Door de introductie van innovatieve producten en oplossingen worden het merk TENA en de marktpositie versterkt. In het afgelopen jaar heeft Essity acht innovaties gelanceerd, waaronder TENA Lady Pants Discreet, TENA Lady Discreet en TENA Men Active Fit Pants.

In Noord-Amerika heeft Essity’s merk TENA voor meer uitdaging gezorgd en ligt de prioriteit meer bij het verbeteren van de winstgevendheid. Er zijn maatregelen getroffen om de kosten te verlagen, niet-rendabele producten uit het assortiment te halen en ons op minder maar wel winstgevendendere producten te richten, wat heeft gezorgd voor betere winstgevendheid in 2017.

Aangezien er in veel delen van de wereld nog altijd een sociaal taboe rust op incontinentie, is het belangrijk om te zorgen voor meer begrip en aanvaarding om de levenskwaliteit te verbeteren van mensen die te maken hebben met incontinentie. We doen dit door:

  • ons actief in te zetten om het taboe van incontinentie te verwijderen, en te blijven investeren in een betere marktpenetratie. Het bieden van informatie en de organisatie van marketingactiviteiten, training en wereldwijde forums staan hierbij centraal. Essity richt zich op informatie, advertenties en de ontwikkeling van discrete, comfortabele en effectieve producten die eenvoudig te gebruiken zijn, altijd met het oog op de voordelen voor klanten en consumenten.
  • Essity zet seminars en onderwijsprogramma’s op voor verpleegkundigen en professionele zorgverleners binnen de gezondheidszorg in verschillende landen.
  • Essity werkt samen met besluitvormers en overheden van verschillende landen om te helpen een duurzaam vergoedingssysteem op te zetten.