We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 219.6 (+3.6 SEK) on 15-Nov-2018 17:29

Select region


Global site


young_teenage_girls_shopping_in_store_18.tif

In het segment Vrouwelijke hygiëne biedt Essity een breed productassortiment met onder andere maandverband, inlegkruisjes, intieme reinigingsproducten en doekjes. Essity is binnen het productsegment de op vijf na grootste speler ter wereld en de op twee na grootste in Europa. Essity is de marktleider in Latijns-Amerika.

Aanbod en marktpositie

In het segment Vrouwelijke hygiëne biedt Essity een breed productassortiment met onder andere maandverband, inlegkruisjes, intieme reinigingsproducten en doekjes. Essity is binnen het productsegment de op vijf na grootste speler ter wereld, de op twee na grootste in Europa en de marktleider in Latijns-Amerika. Een groot en toenemend deel van de verkoop vindt plaats in opkomende markten zoals Latijns-Amerika, Rusland, Oost-Europa, het Midden-Oosten en Azië. Voorbeelden van regionale merken die worden ondersteund door Essity’s wereldwijde platform zijn Libresse in de Scandinavische landen, Rusland en Maleisië, Bodyform in het Verenigd Koninkrijk, Nana in Frankrijk, het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en Saba en Nosotras in Latijns-Amerika.

Strategie

Essity’s strategie is om wereldwijd het snelst groeiende merk te zijn binnen het productsegment vrouwelijke hygiëne, de verkoop te verhogen en een goede winstgevendheid te behouden. We maken gebruik van innovatie om het klantaanbod te verbeteren en de productcategorie uit te breiden met artikelen zoals intieme doekjes en intieme reinigingsproducten om het marktaandeel en de loyaliteit aan het merk te vergroten. De lancering van innovatieve producten versterkt de merken en marktposities in het segment Vrouwelijke hygiëne.

In het afgelopen jaar hebben we drie innovaties gelanceerd, waaronder Discrete tampons onder de merken Nana en Libresse en Saba Buenas Noches. Dankzij Essity’s merkplatform en wereldwijde advertentiecampagnes voor vrouwelijke hygiëne kan Essity meer klanten bereiken in verscheidene geografische markten met dezelfde productverbeteringen. Essity streeft ernaar het taboe rondom menstruatie te doorbreken en het bewustzijn over hygiëne en menstruatie te bevorderen. In Latijns-Amerika, Azië en Europa worden onderwijsprogramma’s opgezet om meisjes te onderwijzen over wat er met hun lichaam gebeurt tijdens de puberteit en wanneer ze ongesteld zijn.