We’re using cookies to give you the best experience possible of Essity.com. Read more about the cookies we use and how to change your settings:

Essity B 236.5 (+1.1 SEK) on 17-Jan-2018 13:39

Select region


Global site


Menstrual Hygiene Seminar - Cape Town

Er bestaat ontegenzeggelijk een verband tussen hygiëne en betere gezondheid en welzijn. Als een van ’s werelds grootste bedrijven in hygiëneoplossingen beschikt Essity over de kennis, ervaring en toewijding om de standaarden van hygiëne over de hele wereld te verbeteren, en wij zullen ons altijd blijven inspannen om dit tot stand te brengen.

Essity heeft al sinds 2008 inzichten verzameld en het gesprek over de rol en het belang van hygiëne vanuit een wereldwijd oogpunt aangewakkerd via het initiatief Hygiene Matters. Om echt een verschil te maken moeten we voortdurend verdergaan en vragen: Hoe kunnen we vooruitgang boeken in hygiënezaken? In het Hygiene Matters-verslag van dit jaar willen we belangrijke stakeholders aanmoedigen tot handelen door de waarde van investeringen in hygiëne te benadrukken en innovaties en transformerende oplossingen te tonen.

Partnerschap Essity en WSSCC

WSSCC en Essity zijn in 2014 begonnen samen te werken om de stilte rondom menstruele hygiëne te doorbreken, en sindsdien heeft hun partnerschap zich verder ontwikkeld. Partnerschappen zijn een van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, en samen zullen Essity en het WSSCC besluitvormers en voorvechters inspireren tot handeling, of het nu gaat om beleidslijnen, praktijken of het bevorderen van hygiëne. Door de technische deskundigheid op het gebied van sanitaire voorzieningen en hygiëne in ontwikkelingslanden te combineren met Essity’s wereldwijde merken, kennis en toewijding aan duurzaamheid, scholing en innovatie zullen we het bewustzijn vergroten met betrekking tot taboes van persoonlijke hygiëne en samen een waardevol verschil maken. 

Met de introductie van het Hygiene Matters-verslag willen Essity en WSSCC een wereldwijd gesprek beginnen over hygiënekwesties en mogelijkheden binnen organisaties, sectoren en landen door succesverhalen te delen en het gesprek aan te gaan over wat vaak een onbesproken onderwerp is: persoonlijke hygiëne.

Meer over WSSCC

Feiten over Essity’s Hygiene Matters-vragenlijst 2016/17

De vragenlijst van 2016 werd tussen 31 mei en 13 juni 2016 afgenomen via webpanels in 12 verschillende landen, waarbij antwoorden van in totaal 12.000 deelnemers werden verzameld. Er zijn nationale quota’s gehanteerd om te zorgen voor een nauwkeurige representatie van leeftijd en geslacht. De vragenlijst van 2016 was gericht op taboes en stereotypen van hygiëne, hygiëne in huis, openbare hygiëne, persoonlijke hygiëne, en menstruatie en een actief leven. De vragenlijst werd voorbereid, afgenomen en geanalyseerd door consultatiebureau United Minds en de data werd via digitale enquêtes verzameld in samenwerking met CINT.

Lees het volledige verslag Hygiene Matters

Download de informatiemap