We’re using cookies to give you the best experience possible of Essity.com. Read more about the cookies we use and how to change your settings:

Essity B 227.7 (+1.5 SEK) on 15-Aug-2018 17:29

Select region


Global site


_M4A0407.jpg

Essity’s aanbod maakt het dagelijkse leven makkelijker voor miljoenen mensen van over de hele wereld. Dit staat of valt met innovatie. Door een nauwe relatie met onze klanten en consumenten, door hun benodigdheden te begrijpen en door onze kennis om te zetten in producten, kan Essity het verschil maken in het dagelijkse leven van mensen.

Essity’s innovatieproces is diep geworteld in de strategie en het bedrijfsmodel van de Groep. De activiteiten voor innovatie zijn gebaseerd op markttrends, inzichten van klanten en consumenten, nieuwe technologie en nieuwe bedrijfsmodellen. Essity houdt gedurende het proces ook rekening met aspecten van duurzaamheid en productveiligheid. Essity’s aanwezigheid in zowel volwassen als opkomende markten zorgt voor goede inzichten op het gebied van trends en wensen.

Alle innovatieve werkzaamheden van Essity beginnen met een inzicht over de wensen van klanten of consumenten. Dit inzicht stuurt innovatieve werkzaamheden aan over hoe we bestaande producten kunnen verbeteren, aan nieuwe wensen kunnen voldoen en onze merken kunnen uitbreiden. Met toonaangevende merken zoals TENA, Tork, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa is een verbeterde prestatie van producten essentieel om te zorgen voor een aantrekkelijke aanbod en sterke merken.

Innovatie stimuleert groei en winstgevendheid, en vormt één van de drie strategische prioriteiten van het bedrijf.

Innovatie creëert waarde voor ons bedrijf door de tevredenheid van klanten en consumenten te verhogen en de kosten terug te dringen. Een van de aspecten waar het innovatieteam rekening mee houdt, is om de efficiëntie te verbeteren, bijvoorbeeld bij hoe we grondstoffen gebruiken en transport optimaliseren. Dit betekent zowel minder invloed op het milieu als lagere kosten. Innovatie is ook van het grootste belang in onze marketing, om nieuwe manieren te vinden hoe we ons aanbod op de markt kunnen brengen.

De innovatieve inspanningen worden ondersteund door Essity’s innovatieteams van over de hele wereld en door een goed ontwikkelde innovatiecultuur. De strategie van Essity is het verhogen van de snelheid van innovatie, te kapitaliseren op wereldwijde schaalvoordelen en te verzekeren dat alle segmenten een concurrerend en uitgebalanceerd portfolio van innovaties hebben. We richten ons in het bijzonder op het uitbreiden van ons productportfolio en de diensten die we aanbieden.

Iedere dag zijn er talloze medewerkers in het bedrijf betrokken bij innovatie. Hun werk vraagt om inzicht, inspiratie, creativiteit, systematische ontwikkeling en het nemen van risico’s; het is bovenal hard werken met goede discipline.

Om de creativiteit en goede ideeën van onze medewerkers verder te benutten, heeft Essity een intern innovatieplatform opgezet. Dit platform kan in alle fases van een project worden gebruikt om hulp te vragen voor oplossingen en mensen met de juiste expertise te vinden. Essity moedigt ook aan tot open innovatie, dat wil zeggen samenwerking met externe partijen. Open innovatie is een belangrijk onderdeel van het innovatieproces en biedt een aantal voordelen, zoals input krijgen van aangrenzende sectoren, ontwikkelingsprocessen versnellen en kosten besparen.

In 2015 introduceerde Essity ongeveer 30 innovaties en productlanceringen en heeft het bedrijf 54 patenten aangevraagd.