We’re using cookies to give you the best experience possible of Essity.com. Read more about the cookies we use and how to change your settings:

Essity B 236.9 (+1.5 SEK) on 17-Jan-2018 13:34

Select region


Global site


Kids_and_male_coach_before_trainingsession_4.tif

Essity streeft ernaar een toegewijde partner te zijn in de lokale gemeenschappen waarin we werkzaam zijn.

Wij willen helpen bij het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. Deze uitdagingen vormen een bron van innovatie en verandering. In sommige gevallen kunnen we bijdragen aan oplossingen als deel van onze bedrijfsvoering, maar in andere gevallen steunen we de gemeenschap meer direct als ‘corporate citizen’.

In de afgelopen jaren is de sociale dimensie een steeds belangrijker onderdeel geworden van de CSR-strategieën van bedrijven, en dit geldt ook voor ons bedrijf. De maatschappelijke behoeften van gemeenschappen nemen toe, en vele hiervan kunnen alleen worden opgelost door middel van samenwerking tussen bedrijven en gemeenschappen.

Tegelijkertijd vormen deze behoeften een bron van inspiratie en ontwikkeling voor de bedrijfsmodellen en het productaanbod van bedrijven. Er zijn talloze mogelijkheden om gedeelde waarde te creëren tussen bedrijven en de gemeenschap; zakelijke waarde voor het bedrijf en maatschappelijke waarde voor de gemeenschap gaan hand in hand.

Essity geeft prioriteit aan maatschappelijke initiatieven met een duidelijke link naar de waarden, expertise, activiteiten en geografische aanwezigheid van het bedrijf. Veel initiatieven liggen op het gebied van hygiëne en gezondheid, vaak met betrekking tot vrouwen en kinderen.

De projecten verschillen afhankelijk van tijd en regio. Ze lopen uiteen van hygiëneprogramma’s en noodhulp tot ondersteuning van lokale projecten en organisaties. Deze projecten versterken onze positie in de samenleving en bouwen loyaliteit en welwillendheid op. Ze dragen bij aan onze reputatie als aantrekkelijke werkgever en zorgen ervoor dat onze medewerkers er trots op zijn om bij ons te werken. In 2016 heeft Essity SEK 32 mln geïnvesteerd in ongeveer 400 projecten.

Essity en UNICEF bieden steun aan meisjes in Mexico.

Essity is een samenwerking met UNICEF aangegaan in Mexico in samenhang met de Internationale Dag van het Meisje, op 11 oktober. De samenwerking streeft naar het verspreiden van informatie om problemen aan te pakken waar tienermeisje vaak mee te maken krijgen, en om het UNICEF programma voor meisjes en jongens in Mexico te financieren. 

De samenwerking heeft van doen met dringende problemen. In Mexico, een land met 15,6 miljoen tienermeisjes, zijn er bijvoorbeeld uitdagingen als tienerzwangerschappen, geweld en vroegtijdige schooluitval. Mexico heeft de meeste tienerzwangerschappen binnen OESO-landen, en veel van deze jonge moeders hebben te maken met ernstige complicaties verbonden aan de zwangerschap en de bevalling. Geweld komt in Mexico ook veel voor onder jonge mensen: 36 van de 1000 jonge mensen met de leeftijd 10-17 geven aan te maken hebben gehad met een vorm van geweld of agressie (ENSANUT:2012).

Essity en UNICEF richten zich op jonge meisjes en hun ouders omdat de tienerjaren zo’n belangrijke periode vormen. De vaardigheden, capaciteiten en veerkracht die iemand in deze periode opdoet zijn essentieel voor zijn of haar potentieel in het volwassen leven. De campagne #hablemostodo (laten we over alles praten) werd in het najaar gevoerd op sociale media. Ook zullen we de belangrijkste berichten delen via de verpakking van Saba Teens (Essity’s vrouwelijke hygiënemerk in Mexico) en via de andere kanalen van het merk. De berichten zijn gericht op het belang van geweldpreventie, je school afmaken en niet op te jonge leeftijd vader of moeder worden.

“Wij bevorderen hygiëne en gezondheid en willen onze toewijding uitbreiden om ook van invloed te zijn op gelijke kansen en welzijn voor vrouwen. Ons bereik zal groter zijn samen met UNICEF,” aldus Atilano Sanchez, Vice President Sales & Marketing voor Essity in Mexico en Midden-Amerika.

Wat hebben Essity en WSSCC samen gedaan?

Essity en WSSCC doorbreken de stilte rondom menstruatie.

De taboes, de onwetendheid en de vooroordelen rondom menstruatie brengen de gezondheid van miljoenen vrouwen iedere dag in gevaar, vooral binnen opkomende markten. Maar menstruatie is ook een onderwerp waar weinig mensen het over hebben in meer ontwikkelde landen. Essity’s partnerschap met het ‘Water Supply and Sanitation Collaborative Council’ (WSSCC) van de VN is een voorbeeld van de proactieve inspanningen van ons bedrijf om de taboes die rusten op menstruatie te doorbreken, en bewustzijn te creëren voor het belang van goede hygiëne tijdens de menstruatie.

WSSCC is het enige VN-orgaan dat exclusief met hygiëne en sanitaire voorzieningen werkt, en de samenwerking met Essity heeft al tot een aantal gezamenlijke activiteiten geleid. Een voorbeeld hiervan is een training over menstruatiehygiëne voor jonge meisjes in samenwerking met Team SCA in Sanya, China, aan het begin van 2015. In mei werd er een seminar gehouden bij het VN-hoofdkantoor in New York, bijgewoond door SCA’s SVP Communications, Joséphine Edwall Björklund, en de SVP Sustainability, Kersti Strandqvist. De aanwezigen waren onder andere vertegenwoordigers van verschillende NGO’s en VN-organen, besluitvormers en leden van de zakelijke gemeenschap. Het seminar richtte zich op hoe de taboes die op menstruatie rusten van invloed zijn op de rol van vrouwen in de samenleving, en hoe samenwerking tussen openbare en privésectors het verschil kunnen uitmaken. Binnen het kader van het partnerschap zijn er ook seminars en activiteiten met betrekking tot hygiëne uitgevoerd, ontworpen om de publieke opinie te beïnvloeden.

Meer informatie

Contacts

Per Brattberg

Sustainability Reporting Director

per.brattberg@essity.com
Direct: +46 8 788 52 58