We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 219.6 (+3.6 SEK) on 15-Nov-2018 17:29

Select region


Global site


Mensen voelen zich beter als anderen hun handen wassen

Zeist, 11 oktober 2018 - Tijdens Global Handwashing Day op maandag 15 oktober staan we stil bij het belang van handen wassen. Door de handen te wassen met zeep kunnen ziektes voorkomen worden en daarmee levens gered. Niet alleen kun je jezelf en anderen helpen gezond te blijven door je handen te wassen, het heeft ook een positief effect op je omgeving. Dit en meer blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity.

De wetenschap dat andere mensen hun handen goed wassen heeft een positief effect op de gemoedstoestand op 80 procent van de respondenten. Bijna de helft van de respondenten vindt het prettiger om handen te schudden als ze weten dat de ander zijn handen gewassen heeft. Bijna 30 procent voelt zich in dat geval ook comfortabeler om vreemden aan te raken. Eén op de vijf ondervraagden zou een vreemde in nood zelfs eerder helpen als ze zeker zijn van een goede handhygiëne.

Hygiëne op het werk
Niet alleen in de privésfeer, maar ook op het werk is een goede handhygiëne van positieve invloed. Van de ondervraagden zegt 40 procent zich prettiger te voelen als collega’s hun handen goed zouden wassen. Vier op de tien voltijd werknemers vindt dan ook dat handhygiëne op het werk een hogere prioriteit moet krijgen. Goede handhygiëne kan zelfs de loyaliteit van klanten vergroten; bijna de helft geeft aan dat wanneer personeel in een restaurant een duidelijk zichtbare routine heeft om de handen te wassen, ze meer bereid zijn om weer bij het restaurant te gaan eten.

Meer handenwasfeitjes:

  • De meeste mensen - acht op de tien - wassen de handen om zichzelf te beschermen, terwijl slechts één op de tien dit doet om anderen te beschermen. 
  • Een kwart van de respondenten zegt de handen vaker te wassen nu ze weten dat dit een positieve invloed op anderen heeft.
  • Vrouwen wassen hun handen 30 procent vaker dan mannen
  • Wereldwijd wast 30 procent de handen niet voor het eten
  • Meer dan 20 procent wast de handen niet voor het koken
  • Meer dan 10 procent wast zelfs de handen niet na een toiletbezoek

Over Global Handwashing Day

Essity is er trots op een officiële sponsor van Global Handwashing Day 2018 te zijn. 15 oktober is Global Handwashing Day, een wereldwijde pleitbezorging dag gericht op het vergroten van bewustzijn en begrip over het belang van handen wassen met zeep als een effectieve en betaalbare manier om ziekten te voorkomen en levens te redden .

Over de Power of Hands-enquête:

De enquête werd uitgevoerd in juli en augustus 2018 via webpanels in zes verschillende landen, te weten Mexico, Verenigde Staten, Duitsland, Groot Brittannië, Zweden en Duitsland. In totaal deden 3.060 respondenten mee aan het onderzoek.

Over Tork®

emptyHet merk Tork omvat een volledig assortiment producten en diensten op het gebied van hygiëne en reiniging voor de horecasector, de gezondheidssector en ook voor voedingsindustrie, kantoren, scholen en de industriële sector. Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, industriële poetsrollen en keukenpapier. Door ervaring op het gebied van hygiëne, functioneel design en duurzaamheid is Tork marktleider in Europa geworden. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een betrokken partner voor klanten in meer dan 80 landen. Het actuele nieuws en de innovaties van Tork vindt u op www.tork.nl. Volg Tork ook op YouTubeFacebookLinkedIn  enTwitter.

Over Essity

Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.  De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naarwww.essity.com.

Voor verdere vragen, interviewverzoeken en/of meer informatie kunt u contact opnemen met:

Het PR Bureau
C : Myrthe Olde Kalter
T : 020 - 670 22 32
E : myrthe@hetprbureau.nl  


Essity / Tork
C : Pascale Wolleswinkel
T : 030 - 698 46 45
E : pascale.wolleswinkel@essity.com 
Arnhemse Bovenweg 120
3708 AR Zeist