We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 219.6 (+3.6 SEK) on 15-Nov-2018 17:29

Select region


Global site


Anna Sävinger Åslund

Denk aan Essity als je op zoek bent naar een betekenisvolle, veelzijdige loopbaan binnen gevestigde merken.

Essity, vroeger deel van SCA, is een toonaangevend hygiëne- en gezondheidsbedrijf en ontwikkelt, produceert en verkoopt persoonlijke verzorgingsproducten en tissue. Volgens Anna Sävinger Åslund, SVP HR, belichaamt de naam de kern van het bedrijf. 

Waar staat Essity voor?  

“Het is een samentrekking van de woorden ‘essentials’ en ‘necessities’, die onze hygiëneproducten omschrijven. Neem bijvoorbeeld Libero luiers, Libresse maandverband en inlegkruisjes en TENA incontinentieproducten. Allemaal producten die elke dag gebruikt worden gedurende verschillende levensfasen. Een tijd geleden hebben we het medische technologiebedrijf BSN medical overgenomen, waardoor we een sterke positie kunnen opbouwen in het veld van de gezondheidszorg. Het is onze ambitie om bij te dragen aan de verbetering van welzijn voor mensen van over de hele wereld. Naast de ontwikkeling van producten die de levenskwaliteit van mensen verhogen, onderwijzen we ook kinderen over handhygiëne, jonge vrouwen over menstruatie, en verpleegkundigen en zorgverleners over incontinentiezorg.”

“Ons hart klopt voor mensen en de natuur.”

Nog iets wat Essity onderscheidt? 

“Wij zijn trots op onze bedrijfscultuur die wordt gekenmerkt door teamwork en enthousiaste, toegewijde medewerkers. Ons hart klopt voor mensen en de natuur, wat ten grondslag ligt aan onze passie voor innovatie en onze ambitieuze duurzaamheidsagenda.”

Welke competenties zullen jullie nodig hebben in toekomst? 

“We moeten alle soorten mensen werven, van marketing en salesmedewerkers tot engineers en economen, idealiter met digitale deskundigheid. Er vindt een digitale transformatie plaats bij Essity, die van invloed is op alle delen van het bedrijf. Onze marketing en sales worden steeds vaker uitgevoerd via digitale media en er is ook een sterke focus op digitale oplossingen op het gebied van innovatie. Voorbeelden hiervan zijn producten die een digitale component hebbben, zoals papierdispensers en incontinentieproducten met sensors.”

Wat zijn er voor ontwikkelingsvooruitzichten? 

“Er zijn geen vaste loopbanen bij Essity, maar een ruim palet aan rollen op alle gebieden. Je stuurt je eigen loopbaan aan en zal grote mogelijkheden krijgen om je te ontwikkelen. Bij ons kun je je verticaal of lateraal bewegen, of naar het buitenland verhuizen naar onze productie- en verkoopmarkten. Het doel is dat iedereen zijn of haar volledige potentieel bereikt en hier ook plezier aan beleeft. We hebben onlangs een intern carrièrekompas opgezet, waarin wordt verduidelijkt welke rollen er beschikbaar zijn binnen het bedrijf en wat er vereist is voor elke functie. Hierdoor wordt het voor onze medewerkers eenvoudiger om hun loopbaan te plannen.”

Naam: Anna Sävinger Åslund

Titel: SVP HR.

Opleiding: Human resource management and work sciences program, Universiteit van Linköping, afgestudeerd in 1996.

Favoriete innovatie: “Alle fantastische apps die het leven makkelijker maken.”

Journalist: Jacqueline Fahlander

*herdruk van een artikel in Shortcut