We gebruiken cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden op Essity.com. Lees meer over de cookies die we gebruiken en hoe je je instellingen kunt wijzigen:

Essity B 264.4 (-2.2 SEK) on 05-Mar-2021 14:19

Select region


Global Site


  • USA
  • Russia
  • Germany
  • Mexico
  • Netherlands
  • France
  • Sweden
  • Italy
  • Spain
Essity
  • Bedrijf (current)

    Bedrijf

    Essity at a Glance

    • Mission and Vision
    • Our Beliefs
    • Our History
    • The Essity Brand

    Essity's Business

    • Personal Care
    • Consumer Tissue
    • Professional Hygiene
    • The hygiene and health market

    Essentials Initiative

    • Initiative
    • Stories and videos
    • Partnerships
    • Surveys and reports
    • Events

    Strategy

    • Essity's business model
    • Our strategies
    • Our objectives

    Organization and Management

    • Board of Directors
    • CEO & EVP
    • Business and Global Units Management
    • Group Functions
  • Merken (current)

    Merken

  • Duurzaamheid (current)

    Duurzaamheid

    What We Do

    • Well-being
    • More from less
    • Circularity & after-use

    How We Do It

    • Responsible sourcing
    • Resource-efficient production
    • Responsible business

    Why We Do It

    • Sustainable Development Goals
    • Science Based Targets

    Role in Society

    • Partnerships and Collaborations
    • Essity in the spotlight
    • Ways of working
    • Trade Associations and Policy organizations
    • Public Policy development
    • Positions

    Human rights

    Community Relations

    Reporting and Data

    • Annual and Sustainablity Report
    • Sustainability in Brief
    • Product Safety
    • Essity non-financial reporting system
    • Environmental data
    • Certification

    Recognitions and memberships

    Contact us

  • Innovation (current)

    Innovation

    Essity Ventures

  • Werken bij Essity in Nederland (current)

    Werken bij Essity in Nederland

    Vacatures

    Wat betekent werken bij Essity

    • Betrokkenheid bij onze medewerkers
    • Leren en ontwikkelen
    • Waarom Essity?

    Studenten & starters

    • Afgestudeerden
    • Studenten
    • Stages
    • Leerprogrammas

    Carrièreverhalen

    Alumni Netwerk

    Verbind je met ons

    Absorber online

    Video’s van onze collega’s

    • Meer Cuijk filmpjes
    • Meer Gennep filmpjes
    • Meer Hoogezand filmpjes
    • Meer Suameer

    Video's uit onze talent campagne

    Essential People

    Locaties

    • Cuijk
    • Gennep
    • Hoogezand
    • Suameer
    • Zeist
  • Nieuws (current)

    Nieuws

    Persberichten

    Essity in de media

    Essity op social media

    Essity in Nederland

    Hoe schoon is jouw smartphone?

    Resistentie tegen antibiotica

    Schoolhygiëne onderzoek 2018

    Schoolhygiëne onderzoek 2019

    Essity investeert in duurzame vezeltechnologie

    Schoolhygiëne onderzoek deel 3

    Nieuwe productielijn Essity Cuijk

    Onderzoek naar hygiëne na Corona

    Onderzoek: huishouden na corona

    Essentials Initiative Survey

  • Vacatures (current)

    Vacatures

  • COVID-19 (current)
© Essity Aktiebolag (publ). Box 200, SE-101 23, Stockholm, Zweden | Tel +46 8-788 51 00
  • Home
  • Nieuws
  • Persberichten

Nieuws

Persberichten Essity in de media Essity op social media Essity in Nederland Hoe schoon is jouw smartphone? Resistentie tegen antibiotica Schoolhygiëne onderzoek 2018 Schoolhygiëne onderzoek 2019 Essity investeert in duurzame vezeltechnologie Schoolhygiëne onderzoek deel 3 Nieuwe productielijn Essity Cuijk Onderzoek naar hygiëne na Corona Onderzoek: huishouden na corona Essentials Initiative Survey

Persberichten

  • Essity investeert in duurzame vezeltechnologie

    5/23/2019 3:02:29 PM

    Gebruik van tarwestro vermindert water- en energieverbruik bij tissueproductie

    Zeist, 23 mei 2019 - Wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity, bekend van onder andere Tork, TENA, Libresse, Edet, Demak’UP, Tempo en Plenty, investeert zo’n 37 miljoen euro in een duurzame, alternatieve vezelfaciliteit voor de tissueproductiefabriek in Mannheim, Duitsland. Door deze technologie kunnen hoge kwaliteit consumenten en professionele hygiëneproducten vervaardigd worden op basis van tarwestro, een duurzame grondstof die een agrarisch bijproduct is. Het gebruik van tarwestro heeft significante duurzaamheidsvoordelen waaronder een aanzienlijke afname van het gebruik van water en energie. Essity zal het tarwestro afnemen van boeren in en rondom Mannheim. De productie wordt naar verwachting in de tweede helft van 2020 gestart.

  • Essity offre une large latitude d’évolution de carrière

    3/8/2019 10:38:21 AM

    Thibault Chauvel est un Chef de secteur à Essity, une entreprise globale de origines scandinaves que possède une position dominant pour l'industrie de la Sante et la hygiène. Il a débuté sa carrière au sein d'Essity en tant que stagiaire, ce qui lui a permis d'acquérir rapidement une solide vision de l'entreprise. 

    Essity offre une grande variété de possibilités de développement et de croissance. Partant, et avec la confiance de son équipe, il a pu évoluer et assumer par la suite une position de leader en tant que représentant des ventes.

  • Careers in focus - Alfie Ryder , RST Mechanical Technician

    11/12/2018 10:10:50 AM

    Early in 2017 we sat down for an interview with Alfie Ryder who was, at that time, in the Essity apprenticeship program. Since we last spoke with Alfie he has passed his apprenticeship and has moved on to a full-time role as an RST Mechanical Technician at Essity. Alfie took some time earlier this month to tell us about his career journey and how life at Essity is going. Here’s what Alfie had to say.

  • ESAVE celebrates its 10th anniversary - So much more than just an energy saving program!

    11/9/2018 9:45:04 AM

    This year, we celebrate ten years of ESAVE – Essity's energy savings program. However, its more than just a program, it's about a way of working.

  • Essity and Unicharm celebrate 25th anniversary as joint venture partners

    10/25/2018 4:18:36 PM

    The celebration of 25 years partnership with Unicharm took place last week at the Hoogezand Plant in the presence of Board Members of the joint venture as well as Jan Jakob Boersma from the Midden-Groningen Municipality and Hoogezand colleagues who initiated the joint venture back in 1993.

  • Careers in Focus - Jennifer Diaz, Brand Manager

    10/25/2018 4:08:02 PM

    Initially from Colombia, Jennifer Diaz first moved to France to improve her French speaking skills. After deciding to stay in France and complete her master’s in marketing, Jennifer sought out a new challenge as an Essity GO! Graduate in France.  A few years later Jennifer is now a Brand Manager for Essity. Jennifer took some time out of her busy schedule to speak to us about her career journey and how her start as a graduate assisted in both her personal development and her role as Brand Manager. 

  • Global Handwashing Day: handen wassen geeft een goed gevoel

    10/11/2018 7:30:36 PM

    Mensen voelen zich beter als anderen hun handen wassen

    Zeist, 11 oktober 2018 - Tijdens Global Handwashing Day op maandag 15 oktober staan we stil bij het belang van handen wassen. Door de handen te wassen met zeep kunnen ziektes voorkomen worden en daarmee levens gered. Niet alleen kun je jezelf en anderen helpen gezond te blijven door je handen te wassen, het heeft ook een positief effect op je omgeving. Dit en meer blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity.

  • Essity Celebrates Global Safety Week

    10/5/2018 11:22:39 AM

    Whether we are working in an office or in a factory, are travelling or working from home, safety must be the number one concern. At Essity, we believe a safe work environment is a happy work environment. We want our employees and customers to know we put safety first in all aspects of working life at Essity. To raise awareness of health and safety issues, last week Essity celebrated Global Safety Week across the company.

  • Careers in Focus - Charlotte Lion, Process engineer

    9/28/2018 2:38:41 PM

    With a passion for anything technical from an early age, Charlotte Lion always knew she would end up in engineering. Charlotte initially started at Essity in a traineeship program and, having already lived abroad in Spain, she leapt at the chance to work in the UK for a year.  Since then Charlotte has completed her traineeship program moved on and is now a process engineer Essity Operations in Gien, France. As a process engineer, things don’t get much more technical. Charlotte took some time out of her schedule to sit down with us and tell us a bit about her career journey so far.

  • Essity Hoogezand en Unicharm Japan vieren 25 jaar partnerschap

    9/27/2018 5:53:10 PM

    Hoogezand, 27 september 2018 - Essity Hoogezand en het Japanse Unicharm, vormgegeven in de Joint Venture UcM, vieren vandaag hun 25-jarige samenwerking. Tijdens een feestelijke bijeenkomst op het terrein van de fabriek werd de productie even stilgelegd om de 25 medewerkers ‘van het eerste uur’ in het zonnetje te zetten en het jubileum te vieren. Bij de viering waren, naast de ruim 300 medewerkers van de fabriek, wethouder Jan Jakob Boersma en afgevaardigden van Unicharm Japan en Essity aanwezig.

    Matthieu Torres, plant manager Essity Hoogezand: “Onze samenwerking met Unicharm Japan genereert nu al 25 jaar lang zeer innovatieve producten op het hoogste niveau. Het is een synergie tussen twee culturen, die resulteert in het beste op hygiënegebied.”

    Hoogezand en Unicharm.jpg

    De Essity vestiging in Hoogezand is in 1993 een samenwerkingsverband aangegaan met het Japanse Unicharm, voor de productie van Libero up&go luiers en later incontinentiematerialen. Door samen te werken met de Aziatische marktleider konden de krachten gebundeld worden en daarmee de marktpositie versterkt. In de fabriek in Hoogezand worden voornamelijk babyluiers en incontinentiemateriaal geproduceerd.

  • Slecht gesteld met hygiëne op Nederlandse scholen

    9/26/2018 5:53:26 PM

    ZEIST, 4 september 2018 - De hygiëne laat in veel Nederlandse schoolgebouwen ernstig te wensen over. Leraren ontvangen hier massaal klachten over van zowel ouders als kinderen. Met name de toiletten zijn vaak niet goed schoon en onhygiënisch. Dit zorgt ervoor dat meer dan de helft van de leerlingen hun toiletbezoek liever uitstelt tot zij weer thuis zijn, met alle gevolgen van dien. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar Public (voorheen TNS Nipo) in opdracht van het wereldwijde hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity, bekend van onder andere Tork, TENA, Libresse, Edet, Demak’UP, Tempo en Plenty. In het onderzoek werd bij ruim 1.500 ouders, leraren en leerlingen van basisscholen en middelbare scholen in Nederland hun mening over de hygiëne op school getoetst.

  • Internationaal bezoek voor Essity fabriek in Cuijk

    9/25/2018 5:53:52 PM

    Cuijk, 1 november 2018 - Vandaag verwelkomde hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity op haar locatie in Cuijk samen met Rijkswaterstaat een groep van veertien gasten uit de Verenigde Staten. Het bezoek aan de fabriek maakt deel uit van een samenwerking tussen het Ministerie van Economische Zaken, Rijkswaterstaat en verschillende Nederlandse bedrijven, met als doel om Nederland op de kaart te zetten op het gebied van innovatieve en duurzame afvalverwerking. In Cuijk werd onder andere Tork PaperCircle® getoond, de eerste recyclingservice voor papieren handdoeken ter wereld.

  • Innovatieve verwerking van 400.000 ton gebruikte babyluiers en incontinentiemateriaal in zicht

    9/25/2018 5:53:12 PM

    Waste-to-productbedrijf Renewi en hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity (producent van o.a. TENA, Libero en eigen merk babyluiers) zijn in 2018 een partnerschap aangegaan, om de verwerking van luiers en incontinentiematerialen op een innovatieve manier te verduurzamen. Doelstelling is om in de komende 1,5 jaar een duurzame oplossing te ontwikkelen voor de 400.000 ton luiers die jaarlijks worden weggegooid.

  • Essity Hoogezand en TDM openen 65 meter lange transport tunnel

    9/24/2018 5:54:30 PM

    Hoogezand, 8 mei 2018 - Wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity opent vandaag op het terrein van haar fabriek in Hoogezand een tunnel tussen het magazijn en sociale werkvoorziening TDM. Hierdoor is het mogelijk om sneller, milieuvriendelijker en kostenefficiënter producten tussen beide locaties te vervoeren. De incontinentieproducten uit de fabriek van Essity worden met geautomatiseerde transportvoertuigen voor herpakkingswerkzaamheden naar TDM vervoerd. De 65 meter lange tunnel werd vandaag feestelijk geopend door afvaardigingen van TDM, Essity en wethouder Jaap Borg.

  • Carrières in focus: Juan Manuel Sanchez Jimenez , Technical Apprentice

    8/23/2018 3:17:12 PM

    Na twee jaar heeft Juan al veel geleerd in het Apprenticeship-programma van Essity. Juan is 25 en is in september 2016 begonnen als technische leerling bij Essity in een nieuwe positie binnen het leerprogramma. Hij heeft even de tijd genomen om een paar vragen te beantwoorden over zijn tijd bij Essity tot nu toe, en terug te kijken op zijn reis als leerling. 

  • Carrières in focus: Rosa Mercade, Retail Brand Manager

    7/23/2018 9:41:03 AM

    Rosa Mercade heeft zich meer dan anderhalf jaar geleden bij Essity aangesloten en heeft in relatief korte tijd al een flinke reis achter de rug. Ze begon in februari 2017 binnen het Retail Team en beheert nu haar eigen teams en projecten.  In de drukke en altijd veranderende omgeving van Retail moet Rosa flexibel en daadkrachtig zijn in haar rol als Retail Brand Manager voor Essity in Spanje. Wij hebben haar gesproken over haar rol en carrière bij Essity tot nu toe. 

  • Vaarwel hoeft niet het einde te betekenen

    6/29/2018 10:12:52 AM

    Bij Essity geloven we dat vaarwel niet per se het einde hoeft te betekenen. Met initiatieven zoals het Essity Alumni Network kan het juist een nieuw begin zijn. Het Essity Alumni Network is vorig jaar opgericht om in contact te blijven met voormalige Essity-medewerkers en een discussieplatform te creëren. In de afgelopen 12 maanden is het alumni-netwerk flink gegroeid en het biedt steeds meer exclusieve voordelen voor onze alumni.

  • Het staat erop! Het vijfde jaar van de Essity University Challenge is afgerond.

    6/12/2018 10:35:47 AM

    Het initiatief nodigt universiteiten van over de hele wereld uit om samen te werken met Essity om het welzijn voor de mensheid te verbeteren door middel van innovatieve probleemoplossing.

  • Stages

    6/6/2018 10:05:26 AM

    Wij bieden inspirerende stages binnen verschillende professionale gebieden (bv sales, marketing en fabricage) om je te ondersteunen bij je studie en je carrière.

  • Carrières in focus – Maria Rodriguez, Brand Manager

    5/28/2018 4:08:57 PM

    Maria Rodriguez is erg avontuurlijk en gedreven en heeft al een behoorlijke carrièretocht afgelegd bij Essity. Ze begon als stagiair bij SCA en is nu Brand Manager, werkzaam in Santa Fe, Mexico. Maria heeft een wendbare mindset en een flexibele houding nodig, want elke dag kan helemaal anders zijn dan de vorige. Eerder deze maand heeft ze een paar minuten vrij gemaakt in haar drukke rooster om ons wat meer te vertellen over haar carrière bij Essity.

  • Essity GO!- Program – en perfekt start på en meningsfull karriär

    5/4/2018 11:44:35 AM

    Är du på väg ut i arbetslivet och söker ett roligt och lärorikt arbete där du får vara med och påverka? Essity GO!- Program riktar sig till nyutexaminerade masterstudenter som är intresserade av att jobba i en internationell miljö med produkter som gör skillnad för människor i hela världen.

  • Carrières in focus – Simon Johnson, Site Infrastructure Manager

    4/19/2018 10:32:12 AM

    Simon Johnson heeft zich onlangs bij Essity aangesloten in een tijd van grote verandering en is al betrokken geweest bij een aantal grote projecten. We hebben eerder deze maand met Simon gesproken over zijn carrièrepad bij Essity en zijn passie voor innovatie en technologie.

  • Essity’s University Challenge blijft groeien

    4/13/2018 4:00:42 PM

    We hebben de missie om essentiële voorwerpen die mensen dagelijks gebruiken, te innoveren en verbeteren. Essity werkt elk jaar nauw samen met onze partneruniversiteiten, waarbij we studenten uitnodigen om hun innovatieve ideeën en oplossingen in te dienen via unieke uitdagingen en korte video’s.

  • Carrières in focus – Katara Davis, Regional Technical Innovation Manager

    3/26/2018 11:06:18 AM

    Katara (Kat) Davis gelooft dat je zelf de controle moet nemen over je lot en is altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Kat is in 2010 begonnen bij Essity en is betrokken geweest bij een aantal grote projecten en veranderingen. Als Regional Technical Innovation Manager heeft Kat de leiding over teams en projecten verspreid over wereldwijde netwerken. Ze treedt op als motivator, coördinator en zelfs als crisisonderhandelaar. We spraken Kat eerder deze maand over hoe haar carrière bij Essity tot nu toe is verlopen.

  • Carrières in focus: Osmar Garcia, Essity GO!- afgestudeerde

    3/9/2018 9:46:39 AM

    Osmar Garcia gaat op zoek naar uitdagingen, verlegt zijn grenzen en streeft altijd naar succes. Als afgestudeerde van Essity Go! heeft Osmar de mogelijkheid gekregen om zijn nieuwsgierigheid te voeden en zijn motivatie te benutten in verschillende functies. Eerder deze maand zochten we Osmar op om meer te weten te komen over zijn ervaringen als GO!- afgestudeerde, en terug te kijken op zijn carrière tot nu toe.

  • Wat gebeurt er wanneer 1900 studenten samenkomen bij de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties?

    3/1/2018 9:47:39 AM

    Dan krijg je passie, intellect en een waar verlangen om de wereld te veranderen! 

  • Pan - EEMEA Run - We vieren Essity & een gezond leven

    1/17/2018 9:47:07 AM

    In de afgelopen maanden zijn Essity-medewerkers in Moskou, Wenen, Košice, Kiev, Athene, Boedapest, Boekarest en Dubai in teamverband diverse hardloopevenementen aangegaan om een gezonde levensstijl te promoten en te vieren dat we nu Essity zijn.

  • Blog 'Life at Essity' – Een kijkje achter de schermen

    1/14/2018 9:36:58 AM

    Het blog 'Life at Essity' is terug, en beter dan ooit tevoren. Na een korte pauze hebben we een nieuw blogforum met een nieuw uiterlijk, waar je eenvoudig onze collega’s kunt volgen en je kunt mengen in het gesprek.

  • Essity and Fotografiska launch the exhibition Hygiene – A Circle of Life

    11/6/2017 4:48:00 PM

    From November 8 until January 21 Fotografiska museum in Stockholm will feature the exhibition Hygiene – A Circle of Life. The exhibition is part of a long-term partnership between Essity and Fotografiska, which aims to highlight how hygiene and health affect people’s well-being, and to make the challenges and taboos surrounding hygiene and health more visible.

  • Het hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity biedt 'necessities' voor elke dag

    10/31/2017 1:43:11 PM

    Denk aan Essity als je op zoek bent naar een betekenisvolle, veelzijdige loopbaan binnen gevestigde merken.

  • Comment in relation to Greenpeace report

    9/26/2017 5:34:00 PM

    In response to a Greenpeace report issued today, Essity wishes to outline its work to promote sustainable forestry.

  • The Nomination Committee prior to the 2018 Annual General Meeting

    9/15/2017 3:22:26 PM

  • Carrières in focus: Interview met Alfie Ryder, Mechanical Maintenance Apprentice

    7/26/2017 10:46:00 AM

    De beste manier om te ontdekken hoe het is om bij een bedrijf te werken, is door het van de medewerkers zelf te horen. We hebben inspirerende collega’s in meer dan 60 landen over de hele wereld, en we willen jou een echt inzicht geven in het werkleven bij Essity door een aantal van onze verhalen te delen. Bij Carrière in focus worden de loopbanen van medewerkers uitgelicht en ontdekken we waaraan zij waarde hechten binnen hun werk.

  • Essity houdt uitdagend seminar op World Health Assembly

    6/28/2017 7:48:00 AM

    De World Health Assembly (WHA) is ’s werelds hoogste instelling voor gezondheidsbeleid. De belangrijkste taken van de WHA zijn het beslissen over grote beleidskwesties voor de volksgezondheid, het goedkeuren van het werkprogramma en het budget van de World Health Organization, en het verkiezen van de directeur-generaal. Samen met onze VN-partner WSSCC en Wateraid heeft Essity een evenement georganiseerd gericht op “Hygiëne en gezondheid gedurende de levensloop”.

  • Het vijfde jaar van het succesvolle programma GO! gaat binnenkort van start

    1/20/2017 12:16:57 PM

    Voor het vijfde jaar op rij gaat Essity, voormalig SCA, op zoek naar de beste en meest getalenteerde afgestudeerden voor functies over de hele wereld, met behulp van het Essity GO!- programma voor afgestudeerden. Wil jij in een spannende internationale omgeving werken? Meld je dan aan! 

  • The global hygiene and health market

    In 2019, the global hygiene and health market amounted to approximately SEK 1,240bn, of which personal care accounted for approximately SEK 610bn and tissue accounted for approximately SEK 630bn. Personal care is divided into baby care (approximately SEK 250bn), feminine care (approximately SEK 140bn), incontinence products (approximately SEK 100bn) and medical solutions (approximately SEK 120bn). Tissue is divided into consumer tissue (approximately SEK 470bn) and professional hygiene (approximately SEK 160bn). In 2019, the hygiene and health market in mature markets amounted to approximately SEK 660bn and in emerging markets to approximately SEK 580bn.

  • Strategic framework and business model

    Through the vision: Dedicated to improving well-being through leading hygiene and health solutions, Essity strives to achieve long-term value creation for shareholders, customers and consumers, society and employees. Our strategy and operations are based on a sustainable business model aimed at achieving profitable growth and responsible value creation, with our customers and consumers as the focal point.

  • Consumer Tissue

    Essity is the world’s second largest supplier of consumer tissue.

  • Essity's business

    What makes Essity successful is the understanding, knowledge and insight about the needs of customers and consumers and the ability to transform this into innovative offerings that increase quality of life and make everyday life easier for people. Learn more about our business model or our three business areas:

  • Professional Hygiene

    Essity is the leading global player in professional hygiene with the global Tork brand. Tork is a “billion-dollar brand”, meaning a brand with annual sales exceeding USD 1bn.

  • Innovate leading brands

    Through innovation we create value for our customers and consumers, which strengthens our brands and market positions. Innovation is one of our most important competitive advantages. We have two starting points for our innovation work; on the one hand, innovation should be in response to an actual customer or consumer need, on the other hand, it should yield an improvement in environmental terms. By leveraging our global presence and economies of scale, we strive to accelerate the pace of innovation and the impact of every innovation. 

  • Essity AB (publ)

    Registered office: Stockholm, Sweden

    Reg. no: 556325-5511

  • Waarom zou je voor Essity kiezen?

    Betere gezondheid en hygiëne begint bij ons.

  • Onze Nederlandse locaties

    Essity heeft in Nederland meerdere productielocaties en twee kantoren voor centrale (ondersteunende) diensten, verkoop en marketing.

  • Subscribe

    Subscribe to our press releases and/or our Interim and Annual reports

  • Edet

    Edet biedt toiletpapieren in verschillende soorten en kwaliteiten. Het assortiment bestaat uit droog toiletpapier en vochtig toiletpapier. Edet is een groot A-merk op de Nederlandse markt en biedt veel variëteiten.

  • Cuijk

    De vestiging in Cuijk is een productielocatie en maakt sinds juli 2012 deel uit van Essity. Met zo’n 300 medewerkers produceren en verwerken we hier papier tot tissue-producten als toiletpapier, keukenpapier en servetten. Onze producten vinden hun weg hoofdzakelijk naar de grootverbruikersmarkt: ziekenhuizen, instellingen, industrie en groothandels. Niet alleen in Nederland, maar ook in Centraal Europa.

  • Hoogezand

    De Essity vestiging in Hoogezand werkt samen met het Japanse Unicharm, voor de productie van Libero up&go luiers.

  • Suameer

    Bij Essity in Suameer worden nonwoven schoonmaak- en poetsdoeken geproduceerd en in verschillende verpakkingsformaten verwerkt. Verder verwerkt de fabriek tissueproducten die vanuit andere Essity fabrieken in de vorm van moederrollen worden aangeleverd. De producten die Suameer verlaten worden verkocht onder de merknamen Tork en Plenty. 

  • Zeist

    Vanuit onze vestiging in Zeist werken ongeveer 250 mensen op het gebied van verkoop, marketing, customer service, logistiek, HR, klantenservice en ondersteunende diensten voor Essity, dat bestaat uit drie business units: Professional Hygiene, Health and Medical Solutions en Consumer Goods. We ontplooien onze activiteiten vanuit een ruim en licht pand in een groene werkomgeving.

  • Events

    As part of our Essentials Initiative, we aim to increase hygiene standards globally by creating awareness around significant hygiene and health events.

    These events not only bring awareness to our hygiene initiatives, but also, provide opportunities for the collaboration of hygiene experts with men, women and children from all walks of life, to improve everyday hygiene and health.

  • Binnen de vestiging in Gennep worden incontinentiematerialen onder de merknaam TENA geproduceerd. Wij maken vijf verschillende producten: onderleggers, slabben en incontinentieproducten van het type Flex, Slip en Pants.

  • Privacy Policy

    (“Essity” or "we" or "us") takes data privacy seriously. This Privacy Policy describes how Essity as controller within the meaning of the General Data Protection Regulation ("GDPR") and the ePrivacy Regulation ("ePrivacy Regulation") collects and processes the personal data and other information of the users.

  • Resource-efficient production

    Being smart about how we use resources is a true win-win. Achieving greater efficiency in our supply chain reduces resources and environmental impact. We do this by investing in new technology, and through our energy and materials saving programs ESAVE and MSAVE.

  • Ouders en leraren oneens over opvoeding toilethygiëne

    Kinderen weten niet goed hoe ze de wc schoon achter moeten laten. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Essity is uitgevoerd  door Kantar. Over wie er verantwoordelijk is voor het bijbrengen  van deze kennis verschillen de meningen. De meerderheid van ouders vindt dat er in het lesprogramma aandacht moet worden besteed aan het netjes achterlaten van de wc en leraren zien dit als een taak van de ouders. Klik hiernaast op de link om het persbericht te lezen dat 10 september 2019 is uitgestuurd.

    stockfoto persbericht 3 september 2019.jpg

  • Essity’s business model

    Business model focused on profitable growth and responsible value creation

  • Trade Associations and Policy organizations

    As members of trade associations, we work continuously to monitor, evaluate and anticipate changes in our business environment in the form of political decisions, public policy directions and amended regulations in the areas that are of particular importance for our business and operations.

  • Schoolhygiëne onderzoeksresultaten

  • Video’s van onze collega’s in onze fabrieken

  • Hoe gaan we om met hygiëne als de corona-maatregelen zijn versoepeld?

    In april 2020 heeft Kantar Public in opdracht van Essity onderzoek uitgevoerd naar hoe de Nederlander denkt om te gaan met hygiëne zodra de maatregelen van het RIVM versoepelen. In het onderzoek zijn Nederlanders vanaf 18 jaar en ouder ondervraagd die actief zijn op de arbeidsmarkt. Meer dan de helft (58%) van het kantoorpersoneel in Nederland denkt niet dat alles weer wordt zoals het was vóór Corona.

    Alle uitkomsten van het onderzoek en het persbericht dat op 29 april verstuurd is zijn in de kolom aan de rechterkant te downloaden als pdf.

  • Merken
  • Bedrijf
  • Essentials Initiative
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Cookies
  • Algemene voorwaarden
© Essity Aktiebolag (publ). Box 200, SE-101 23, Stockholm, Zweden | Tel +46 8-788 51 00