De producten worden door de tunnel vervoerd door twee Automated Guided Vehicles (AGV’s); volledig geautomatiseerde en onbemande transportvoertuigen. Voorheen gebeurde dat met vrachtwagens over de weg. Deze nieuwe vorm van transport brengt de CO2-uitstoot flink omlaag. Daarnaast bespaart de fabriek op jaarbasis ruim een ton aan vervoerskosten. Matthieu Torres, site manager van Essity Hoogezand: “De opening van de tunnel is een belangrijk moment voor onze samenwerking met TDM. Met de besparingen die de tunnel ons oplevert versterken we uiteindelijk onze concurrentiepositie en verwachten we op termijn meer werkzaamheden voor TDM te genereren. We zijn verheugd dat we onze samenwerking met TDM en daarmee onze maatschappelijke bijdrage de komende jaren kunnen verstevigen. Verder zijn we natuurlijk uitermate content met het duurzaamheidseffect van de verminderde CO2-uitstoot.”

Essity (voorheen SCA) en TDM werken sinds 2008 op vaste basis samen. TDM is een samenwerkingsverband tussen sociale werkvoorzieningsbedrijven Iederz uit Groningen en het BWRI (Bedrijf voor Werk, Re-integratie en Inkomen) uit Hoogezand-Sappemeer. In de fabriek van Essity in Hoogezand worden voornamelijk babyluiers en incontinentiemateriaal geproduceerd. Bij sociale werkvoorziening TDM worden de standaardproducten uit de fabriek waar nodig omgepakt. Zo worden er bijvoorbeeld partijen producten van stickers voorzien voor promoties, of worden er extraatjes toegevoegd aan pakken babyluiers vanwege een promotionele actie van een klant.

Luppo van Loenen en Marcel ten Wolde, productieleiding bij TDM zien de komst van de tunnel als een mooie ontwikkeling: “We zijn trots dat we met de komst van de tunnel nu een vast onderdeel uitmaken van Essity. We werken bij TDM doorgaans met zo’n 120 mensen voor Essity die op deze manier een volwaardige plek op de arbeidsmarkt verwerven.”

EINDE PERSBERICHT

Neem voor meer informatie contact op met Gertie Eikenaar, communications director Benelux (Gertie.Eikenaar@essity.com of +31 6 5124 8386 of +31 30 6984 638) of Isabelle Storms van Het PR Bureau (isabelle@hetprbureau.nl of +31646606392).

Over Essity
Essity is een vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik. De naam Essity is een combinatie van de woorden essentials en necessities. Ons duurzame businessmodel creëert waarde voor mens en natuur. Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 48.000 medewerkers en de netto-omzet in 2017 bedroeg ca. SEK 109 miljard (EUR 11,3 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com.