In de afgelopen 4 jaar zijn studenten van over de hele wereld aan de slag gegaan met echte uitdagingen in de branche van gezondheids- en hygiëneproducten als deel van onze missie om gezondheid en welzijn over de hele wereld te verbeteren. De University Challenge heeft zich door de jaren heen enorm ontwikkeld. Ons eerste jaar, 2013/2014, draaide om de Volvo Ocean Race en was gericht op technische studenten. In de jaren die volgden werd de University Challenge uitgebreid van technische studenten in 2013 tot een wereldwijde uitdaging. Tegenwoordig is de Challenge ontworpen voor technische en marketingstudenten van 18 universiteiten in 12 landen, met online ondersteuning en platforms en deskundige mentors van over de hele wereld.
In 2016/2017 werd de University Challenge digitaal en deden er meer dan 2200 studenten mee. Met het nieuwe, digitale wedstrijdplatform konden de studenten chatten, bestanden uploaden, vragen stellen en online samenkomen met mentors van Essity om hun projecten en ideeën te bespreken. “De Challenge heeft een lange reis doorgemaakt sinds het begin in 2013. Het is veel uitgebreider geworden en groeit jaar na jaar. Het gaat niet alleen om de inzending en de wedstrijd, maar om deel te nemen aan een carrière-ervaring en de reis die daarbij hoort. We willen onze deelnemers in contact brengen met Essity en jonge talenten de kans bieden om netwerken op te bouwen en ervaring op te doen voor de toekomst” aldus Flora Foldi, Project Manager Employer Attractiveness
De toegewijde mentors voor elk team zijn verspreid over geografische gebieden en verschillende vakgebieden. Het mentor-aspect van de University Challenge werd ingevoerd in 2014/2015 en is overal goed ontvangen door de studenten en universiteiten. De University Challenge is niet alleen een wedstrijd, maar een kans om studenten een kijkje te geven in het werkleven bij Essity. Via hun mentors krijgen de teams de kans om te netwerken in het veld van hun keuze, te zien hoe een carrière bij Essity eruitziet en te ervaren met wat voor uitdagingen Essity-medewerkers te maken krijgen. “Dankzij de University Challenge hebben we onze relaties met de universiteiten kunnen versterken en kunnen we jongere professionals een interactieve en zeer invloedrijke manier bieden om betrokken te raken bij het bedrijf”, zegt Astrid Manquin, MOD Director HR Operational Development, Global & Employer Attractiveness.
In de afgelopen vijf jaar hebben we studenten uitgedaagd om manieren te vinden om contact te leggen met klanten, een marketingcampagne voor de lange termijn te ontwikkelen met nieuwe technologieën, te helpen de taboes rondom menstruatie te doorbreken in alle geografische gebieden en culturen, en om het ‘toiletpapier van de toekomst’ te creëren. We willen deze sterke relatie met onze deelnemende universiteiten en de studenten blijven verbeteren. “De University Challenge heeft een sterk internationaal aspect. De reikwijdte van de Challenge geeft de deelnemers echt een kijkje achter de schermen en een idee van hoe het is om bij een internationaal bedrijf te werken, en de uitdagingen en beloningen die hierbij horen” zegt Flora Foldi.
Elk jaar doen de winnende teams mee aan een erkenningsceremonie waar ze een prijs ontvangen en kennis maken met de leden van het plaatselijke senior team en een aantal van de mentors. De winnaars wordt ook een bedrijfsstage bij Essity aangeboden.
De University Challenge van dit jaar, de Hafa Challenge, is gericht op innovaties in de sector zakdoeken en gezichtsdoekjes. Ga voor meer informatie naar de website van Hafa University Challenge